Možete li znojiti hladnoću? Savjeti za oporavak

Možete li se znojiti od prehlade?

Znoj iz prehlade ideja je da upotreba vrućine, vježbanja ili stvari zbog kojih se znojimo, prehlada ubrzava.

Znoj, ili znojenje, je voda koja se oslobađa iz znojnih žlijezda u vašoj koži. Način na koji se vaše tijelo hladi.

Kada vam poraste tjelesna temperatura, vaš živčani sustav šalje poruku znojnim žlijezdama da luče vodu na vašu kožu. Kada ta voda isparava sa vaše kože, to izaziva rashlađujući učinak. Znoj se uglavnom sastoji od vode, ali sadrži i male količine drugih tvari, poput elektroliti, urea i amonijak.

Iako neke od metoda korištenih za "prehlađivanje protiv prehlade" mogu pružiti privremeno ublažavanje simptoma, one ne skraćuju vrijeme da ste bolesni. Obično je potrebno 7 do 10 dana da se oporavi od prehlade.

Pomaže li znoj liječiti zagušenja?

Možete se pokušati "znojiti prehladu" različitim metodama, uključujući:

  • udišući toplu paru
  • posjet sauni ili parnoj sobi
  • vježba

Ove aktivnosti mogu privremeno ublažiti nazalnu kongestiju jer pomažu u otpuštanju nosne sluzi. Međutim, u ovom je slučaju korisno izlaganje toplom vlažnom zraku ili fizička aktivnost, a ne stvarni znoj.

Da li vruća para pomaže u liječenju prehlade?

Možda ste čuli da izlaganje vrućoj pari može pomoći u liječenju prehlade. No, pomaže li vruća para, poput one koja se nalazi u vrućem tušu ili parnoj sobi?

Nedavna analiza od šest ispitivanja utvrđeno je da izlaganje grijanom, vlažnom zraku nije štetno niti korisno za ljude koji imaju običnu prehladu.

Drugi 2012 studija oprez protiv inhalacijske terapije kućnom parom zbog rizika od izgaranja ili kamenca od vruće pare ili vode.

Da li saune liječe prehladu?

Suvi, vrući zrak nalazio se u sauni može pomoći spriječiti prehladu, no upotreba saune možda neće pomoći u liječenju prehlade. 2010 studija utvrđeno je da udisanje vrućeg suhog zraka u sauni nije utjecalo na ozbiljnost simptoma prehlade.

Ako se odlučite posjetiti saunu, svakako se pridržavajte sigurnosnih savjeta u nastavku:

  • Ograničite vrijeme saune na oko 15 ili 20 minuta.
  • Izbjegavajte hranu ili pića koja mogu uzrokovati dehidraciju, poput alkohola, kofeina ili slane hrane. Iz kratke saune možete izgubiti do poprilične količine znoja.
  • Rehidrirajte se nakon saune pijući dvije do četiri čaše hladne vode.
  • Postupno se ohladite nakon saune. Prelazak izravno iz vruće saune u hladno okruženje može staviti nepotreban stres na vaše tijelo.
  • Ako se u bilo kojem trenutku tijekom saune ne osjećate dobro, ostavite i ohladite se.
  • Nemojte koristiti saunu ako ste trudni.

Je li sigurno vježbati s prehladom?

U redu je pokušati doći do vježbanja ako imate blagu bolest, poput obične prehlade. Vježbanje može privremeno ublažiti simptome prehlade poput nazalne zagušenja.

Ipak, uvijek biste trebali voditi računa o tome kako se osjećate. Ako se osjećate prilično loše, samo biste trebali uzeti slobodan dan. Također ne biste trebali vježbati ako vaši simptomi uključuju vrućicu, zagušenje u prsima ili kašalj.

Ako odlučite vježbati dok ste bolesni, razmislite o smanjenju intenziteta ili duljine vježbanja. Kao i uvijek, nemojte zaboraviti ostati hidriran dok radite u treningu.

Kako se oporaviti od prehlade

Slijedite donje savjete kako biste se oporavili od prehlade:

  • Počivaj! Vaše se tijelo mora boriti protiv bolesti. Pokušajte spavati između 8 i 10 sati spavanja svake noći.
  • Ostanite hidrirani. To ne samo da pomaže vašem tijelu u borbi protiv infekcije, već može i olabaviti sluz. Topla tekućina poput čaja ili juhe može pomoći u smirivanju ogrebotina u grlu. Pokušajte izbjegavati predmete koji mogu izazvati dehidraciju, poput kofeina, alkohola i slane hrane.
  • Za ublažavanje simptoma koristite lijekove bez recepta. Sredstva protiv dekogenata, sredstva protiv bolova i ekspektoransi mogu vam pomoći da svoje simptome držite pod nadzorom. Obavezno slijedite ispravne smjernice za doziranje.
  • Grlite se slanom vodom ako imate grlobolju. To može smanjiti bol i oticanje.
  • Koristite ovlaživač. Suh zrak može pogoršati vaše simptome. Dodavanje malo vlage zraku može vam pomoći zadržati vlažnost nosnih prolaza i ublažiti zagušenja.
  • Izbjegavajte suplemente poput cinka, vitamina C i ehinaceje. Postoje različiti dokazi o njihovoj učinkovitosti i ponekad mogu dovesti do neželjenih nuspojava poput proljeva.

Hrana za ponijeti kući

Možda ste čuli da je korisno "znojiti se prehlade." Iako izlaganje zagrijanom zraku ili vježbanje mogu privremeno olakšati simptome, malo je dokaza koji bi mogli sugerirati da oni mogu pomoći u liječenju prehlade.

Najbolje je boriti se protiv prehlade tako što ćete se odmarati, ostati hidrirani i uzimati lijekove bez recepta za ublažavanje svojih simptoma. Hladnoća bi se trebala riješiti u roku od 7 do 10 dana.

Komentiraj