Mršavljenje jedenjem iste hrane

Raznolikost može biti začin života, ali novo izvješće sugerira dijetu koja promiče niz generičkih izbora prehrane, a ne fokusiranje na stalan tok zdrave hrane daje blage rezultate.

Poznata "prehrambena piramida" američkog Ministarstva poljoprivrede i njezin nasljednik MyPlate potiču Amerikance da jedu raznoliku prehranu od voća, povrća, žitarica i bjelančevina.

"Cilj je za raznovrsnu hranu i piće iz svake skupine hrane i ograničenje zasićenih masti, natrija i dodanih šećera", savjetuje ChooseMyPlate web stranice.

Međutim, istraživački pregled koji vodi Američko udruženje za srce prihvaća te savjete.

"Jedenje raznovrsnije prehrane moglo bi biti povezano s jedenjem većeg broja i zdravih i nezdravih namirnica," rekla je dr. Sc. Marcia C. de Oliveira Otto, vodeća autorica znanstvenog studija izjava objavljeno u časopisu Circulation. "U kombinaciji, takav način prehrane može dovesti do povećane potrošnje hrane i pretilosti."

Istraživači su pogledali studije prehrane objavljene između 2000. i 2017. i zaključili da nema dokaza da raznolikost prehrane potiče zdravu težinu ili optimalnu prehranu.

Zapravo, punjenje vašeg tanjura s raznovrsnom hranom moglo bi zapravo odgoditi osjećaje punoće. Večera za Dan zahvalnosti je dobar primjer.

"Mali djelići nezdrave hrane istiskuju zdravu hranu na tanjuru", rekao je Otto za Healthline.

Neke studije čak sugeriraju da je veća raznolikost prehrane povezana s konzumiranjem više kalorija, lošim načinom prehrane i debljanjem kod odraslih.

Umjesto da umjesto nezdrave opcije biraju zdravu hranu poput voća i povrća, mnogi jednostavno jedu obje, u procesu trošeći prekomjerne kalorije.

„Nije raznolika prehrana loša za vas, ali moramo obratiti pažnju na odluke koje donosimo“, rekao je Otto.

"Odabir zdrave hrane koja odgovara nečijem proračunu ili ukusu i pridržavanje iste potencijalno je bolji u pomaganju ljudima u održavanju zdrave težine nego odabir većeg spektra namirnica koje mogu uključivati ​​manje zdrave proizvode, poput krafni, čipsa, pomfrita i cheeseburgere, čak i umjereno ", rekao je Otto.

Zastarela piramida

Raznolika teorija prehrane datira iz 1970-ih.

„Svi znamo da je veća raznolikost u prehrani povezana s adekvatnim unosom hranjivih tvari“, rekao je Otto.

Međutim, napominje, "prešli smo s pothranjenosti na prekomjernu prehranu."

Otto kaže da su ugljikohidrati kao temelj prehrambene piramide imali smisla osigurati energiju ljudima koji su dane provodili radeći ručni rad.

Danas su, međutim, mnogi Amerikanci sjedeći, i na poslu i kod kuće.

"Kako se način života razvijao, postalo je jasno da unošenje ugljikohidrata u podnožje nije dobra ideja", rekla je.

"Raznolika prehrana ostaje važna, posebno ako uključuje raznolikost voća i povrća i biljnih bjelančevina", naglasio je Otto. "Istovremeno, moramo biti oprezni da ne jedemo razne nezdrave namirnice. Jednostavno se zbraja poprilično. "

Ona kaže da to može umanjiti ili nadmašiti bilo kakve koristi koje proizlaze iz zdravijeg dijela prehrane.

Koja je hrana najbolja?

Uoči trenutne epidemije pretilosti u Sjedinjenim Državama, autori studije kažu da prehrambene preporuke trebaju naglasiti konzumiranje biljne hrane, poput voća, povrća, graha i integralnih žitarica, kao i mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti, netropskih biljnih ulja , orasima, peradi i ribama.

Konzumiranje crvenog mesa, slatkiša i slatkih pića treba biti strogo ograničeno.

Primjeri uključuju Prehrambene preporuke Američke udruge za srce i dijetalni pristupi za zaustavljanje hipertenzije (DASH) prehrani.

Barry Sears, dr. Sc., Autor serije "Zone dijeta", rekao je za Healthline: "Jedini način liječenja pretilosti je jesti manje kalorija, a istodobno konzumirati odgovarajuće razine esencijalnih hranjivih sastojaka, a da pritom niste gladni ili umorni. Ako ste gladni ili umorni, pojest ćete više zalogaja kao i više kalorija. "

Sears definira zdravu prehranu kao jelo uz obroke s toliko proteina bez masti koliko možete „možete staviti na dlan“.

On također preporučuje osam dnevnih obroka povrća, ne više od dvije porcije voća i jednu ili manje porcija kruha ili škroba dnevno.

Maslinovo ulje ili orašasti plodovi trebaju biti zamijenjeni biljnim uljima, dodaje.

"Nema mnogo raznolikosti, ali izgubit ćete višak masnoće, manja je vjerojatnost da ćete razviti srčane bolesti i živjeti duže", rekao je Sears. "Naravno, istodobno biste stavili prerađenu prehrambenu industriju iz posla."