Muškarci i žene različito pristupaju mršavljenju

Muškarci i žene često pokušavaju drugačije riješiti mršavljenje, ali obično su uspješniji sličnim pristupom. Evo zašto.

Podijeli na PinterestJesu li muškarci i žene zaista toliko različiti kada je riječ o mršavljenju? Getty Images

Već ste čuli: Muškarci su sa Marsa, Žene su sa Venere.

Barem je tako knjiga o popularnim vezama pokušala objasniti razloge zbog kojih muškarci i žene često drugačije komuniciraju, ponašaju se i izražavaju svoje osjećaje.

No, jesu li muškarci i žene zaista toliko različiti kada je riječ o mršavljenju?

"Da. Ali mislim da su razlike bile povijesnije veće, a način na koji muškarci i žene pristupaju mršavljenju sličniji su jedni drugima sada nego prije desetljeća ", dr. Rekha B. Kumar, medicinski direktor Američkog odbora za gojaznu medicinu, rekao Healthlineu.

Kaže da se razlike smanjuju zbog epidemije pretilosti u Sjedinjenim Državama i povećanja dijabetesa.

„U prošlosti su se žene više usredotočile na mršavljenje i mršavljenje, što je možda posljedica socijalnih [i] kulturnih pritisaka više nego zdravstvenih problema. A muškarci su bili više fokusirani na izgradnju mišića i uzimanje dodataka za koje su mislili da bi mogli ojačati njihove mišiće “, rekao je Kumar. "Sada su svi više usredotočeni na smanjenje masne mase i mršavost."

Ipak, postoje neke razlike među spolovima.

Mišićna masa je bitna

Genetski muškarci imaju više mišićne i manje masne mase od žena zbog veće razine testosterona, zbog čega trebaju jesti više kalorija nego žene da bi održali svoju težinu.

"Ako uzmete dvije osobe jednake težine, ali jedna ima više mišića, ta osoba će sagorjeti više kalorija i trebaće joj više kalorija da bi održala svoju težinu", rekao je Kumar.

To je zato što mišići sagorijevaju više kalorija u mirovanju nego masti – oko 35 do 50 kalorija po kilogramu mišića, rekla je Katherine Tallmadge, registrirana dijetetičarka i autorica knjigeDijeta jednostavna: 195 mentalnih trikova, zamjena, navika i nadahnuća".

"To je jedan od razloga zašto žene trebaju izgraditi mišiće", rekao je Tallmadge za Healthline.

"Kada gubite kilograme, otprilike polovina onog što gubite je mišić, pa je zaista važno pravilno jesti i trenirati, a istovremeno gubiti kilograme kako biste smanjili gubitak mišića."

Ona ističe da i muškarci i žene počinju gubiti mišiće u 30-ima. Osim što utječe na gubitak kilograma, gubitak mišića "utječe na imunološki sustav i našu sposobnost kretanja, funkcioniranja, a ne propadanja kako starimo", rekao je Tallmadge.

Težinu također nosimo drugačije

Muškarci i žene u predmenopauzi različito nose težinu.

"Muškarci teže dobivaju na težini oko trbuha i imaju tendenciju da dobivaju više jabuka ako dobiju višak kilograma, dok žene u predmenopauzi teže dobivaju na težini oko bokova, a manje oko trbuha", rekao je Kumar.

Međutim, žene u postmenopauzi više dobivaju na težini u trbuhu zbog hormonskih promjena, poput gubitka estrogena.

Za oba spola, masnoća u želucu koja sjedi ispod mišića i oko organa opasna je upalna mast koja povećava rizik od dijabetesa, masnih bolesti jetre i bolesti kardiovaskularnog sustava.

„Meka masnoća koja se nalazi ispod kože nije nužno metabolički opasna masnoća. Topli vam i malo je zdravo ", rekao je Kumar.

Podijeli na PinterestGenetski muškarci imaju više mišićne i manje masne mase od žena zbog veće razine testosterona, zbog čega trebaju jesti više kalorija nego žene da bi održali svoju težinu. Getty Images

Muškarci brže spuštaju kilograme

Kumar kaže da je istina da muškarci teže gube kilograme brže od žena.

U svojoj praksi na Weill Cornell Medicine, kaže da u prosjeku žena može izgubiti 0.5 do 1 kilogram tjedno u početnim fazama upravljanja težinom, dok muškarac može izgubiti 2 kilograma tjedno.

"Jedna teorija je da to ima veze sa hormonima i ženinom zadanom vrednošću zdrave tjelesne masti zbog tjelesne masnoće koja osjeti mozak i pokušava održavati žene u zdravom obliku za reprodukciju", objasnio je Kumar.

Na primjer, ona ističe da bi žene s teškim dijetama mogle doživjeti prestanak mjesečnice, pa čak i neplodnost zbog niske tjelesne masti.

"Ne znamo puno o niskoj tjelesnoj masti koja utječe na plodnost muškaraca. Muškarci mogu biti zdravi kod puno nižih masti nego što se žene smatraju zdravim “, rekao je Kumar.

"Žene imaju tendenciju da budu zdrave u većem postotku tjelesne masti, što se vraća teoriji da je to zbog reproduktivnih razloga", dodala je.

Postavke za hranu razlikuju se

Tallmadge kaže da muškarci obično biraju dijetu na bazi mesa, dok se žene mogu usredotočiti na povrće i voće.

"Zato dijeta Paleo i Atkins privlači više muškaraca", rekla je. „Mesna dijeta možda neće uspjeti kod žena jer muškarci mogu pobjeći jedući više kalorija i dalje smršavjeti dok žene to ne mogu, a meso ima previsoke kalorije.“

Dodaje da razlog što se mnogi muškarci naginju mesu možda nije toliko fiziološki koliko i kulturološki.

"Opet, to može biti posljedica činjenice da žene obično imaju više iskustva s dijetom i čitanjem o zdravlju ili traženjem savjeta, pa smo više privrženi i educirani o zdravoj prehrani i manje je vjerovatno da će se okrenuti dijeti punoj mesom," Tallmadge rekao je.

Međutim, Kumar vjeruje da se prehrambene sklonosti mijenjaju.

"Mislim da su te razlike ono što se suzilo. Povijesno gledano, žena na dijeti naklonila bi se povrću i voću, jer je bila fokusirana na prehranu i gubitak kilograma gdje bi se muškarac naginjao prehrani s visokim udjelom proteina i uzimao suplemente za izgradnju mišića “, rekla je.

"Mislim da muškarci i žene shvaćaju važnost nemasnih proteina, visokog povrća i nisko prerađenih šećera, tako da oboje uvažavaju prednosti mediteranske prehrane."

Ovo je možda područje na kojem muškarci i žene mogu najviše učiti jedni od drugih.

„Žene mogu naučiti od muškaraca u procesu dijeta i gubitka kilograma da je izgradnja mišića zaista važna za održavanje vaše metaboličke težine. Muškarci mogu naučiti od žena da je u procesu dijeta dobivanje dobre prehrane odgovarajućim vitaminima i mineralnim sadržajem voća i povrća podjednako važno kao i dobivanje bjelančevina i izgradnju mišića “, rekao je Kumar.

Podijeli na PinterestMišić sagorijeva više kalorija u mirovanju nego masti – oko 35 do 50 kalorija po kilogramu mišića. Getty Images

Psihosocijalni čimbenici igraju ulogu

Kulturološki gledano, Kumar kaže da je za žene još uvijek možda prihvatljivija dijeta i da razgovaraju o dijeti.

"Trenutno je za čovjeka važno kako dijeta, zbog činjenice da imamo epidemiju pretilosti i dijabetesa, ali možda to nije toliko društveno prihvatljivo u pojedinim kulturama da čovjek bude na dijeti", rekao je Kumar.

"Ovo su stvari iz stare škole, ali postoje ljudi koji bi mogli komentirati muškarca koji jede salatu, a nasuprot ženi koja jede salatu", rekla je.

Tallmadge se složio i dodao da muškarci imaju tendenciju da poduzimaju ekstremne mjere pri pokušaju smršavanja, poput preskakanja obroka cijeli dan.

"Žene imaju više povijesti dijeta s obzirom da je duže vrijeme prihvatljivo da dijete dijetu, pa zbog toga znaju da preskakanje obroka može uzvratiti", rekla je.

Međutim, prema iskustvu Kumara, muškarci su skloniji savjetu o prehrani i tjelovježbi i slijede plan.

„Dok vidim da će žene prilagoditi režime prilagoditi njihovom načinu života, jer žene mogu žonglirati o mnogim stvarima poput kuće i posla i brige o djeci. Ovo je stereotipiziranje i općenito, ali sveukupno prilagođavam planovima žena nego planovima muškaraca ”, rekla je.

Ipak, oba stručnjaka kažu da pristupaju planu mršavljenja za muškarce i žene na sličan način, s naglaskom na individualizirani plan.

"Doista dobro upoznajem osobu i vrste hrane u kojoj uživaju jesti i njihov stil života, a na tome se nadogradimo i promijenimo", rekao je Tallmadge. "Ako im treba više voća i povrća, to postižemo kao cilj ili ako preskoče doručak, učinimo svakodnevni doručak cilj. Kako izgubiti kilograme, i muškarcima i ženama su potrebni samo sitni zahvati, a ne velike promjene. "

Iako Kumar kaže da je smanjivanje kalorija i više kretanje još uvijek osnovna linija mršavljenja, ona naglašava da unutar dijeta postoje nijanse, poput makronutrijentskih sastava.

„Neki ljudi će možda bolje raditi na dijetama sa niskim udjelom ugljikohidrata, poput žena koje su u postmenopauzi ili onih koje su liječene od raka dojke. A neki muškarci bi mogli biti podložniji izravnom ograničavanju kalorija u cijeloj ploči “, rekao je Kumar. "To stvarno ovisi o pojedincu."