Najbolje doba dana za vježbanje: kada vježbati

Uz naš zauzet raspored, teško je naći vremena za vježbanje.

Između žongliranja u karijeri, društvenog života i napuhanosti gledanja najnovijeg Netflix maratona, može biti teško uložiti se u vježbanje iako znamo da su oni vitalni za naše zdravlje i dobrobit.

Međutim, možda bi to moglo pomoći našim pretrpanim rasporedima da znamo da kada je u pitanju udaranje u teretanu, vježbanje u određeno vrijeme može pomoći u postizanju naših ciljeva u fitnessu.

Dakle, doznajmo: Koje je najbolje doba dana za vježbanje?

Slučaj za vježbanje ujutro

Logično je da postoje mnogi profesionalci za vježbanje ujutro.

Prije svega, završit ćete s treningom prije nego što uopće započnete dan. To znači da ćete započeti svoj dan s endorfinima i dobar osjećaj kad ste postigli nešto prije 9 sati, a to neki ljudi neće ispuniti cijeli dan. A to je ogromno pojačanje ega.

Nadalje, nećete morati brinuti o treninzima kasnije popodne ili navečer. To može biti olakšanje, ostavljajući vremena za kuhanje večere, druženje s prijateljima i jednostavno opuštanje.

Prednosti (prema znanosti!)

Studije podržavaju pojam rada u jutarnjim satima. Studija objavljena u Medicina i znanost u sportu i vježbanju ocjenjivao je kako su žene reagirale na hranu nakon što su ujutro razradile prvu stvar. Kada su sudionici – zdravih tjelesnih tjelesnih težina i oni koji su bili pretili – hodali žustro 45 minuta, bili su manje ometani fotografijama s hranom ukusnog izgleda u odnosu na one kad uopće nisu uspjeli vježbati.

Nastavljajući na jutrošnjoj aktivnosti, u danima koje su sudionici vježbali ujutro, oni su također povećavali svoju fizičku aktivnost tijekom dana više, nego u danima koje nisu vježbali ujutro. Dodatne prednosti udaranja ujutro u teretanu uključuju pojačani metabolizam, što znači da ćete i dalje sagorijevati kalorije tijekom dana, jer ih konzumirate, a ne noću dok spavate.

Ostali razlozi za rad ujutro? Studije sugerirajte da vam prenamjenjivanje fitnes režima uveče može ugroziti san. Vježba povećava rad srca i tjelesnu temperaturu. To znači da bi kasni noćni sesiji znojenja mogli ometati vašu sposobnost da se zatvorite. Studije pokazali su da vježbanje u 7 sati ujutro, u usporedbi s kasnijim popodnevnim ili večernjim satima, može pomoći pojedincima da dobivaju kvalitetniji san noću.

Još jedan argument koji čini da se prvo vježba ujutro vježba je da vježbanje na prazan želudac može sagorjeti više masti. Vježbači mogu izgorjeti do 20 posto više tjelesne masti prilikom udaranja u teretanu s praznim želucem. To je puno ostvariviji podvig ujutro, prije doručka, nego nakon cijelog dana tijekom kojeg biste trebali redovito jesti!

Slučaj znojenja popodne ili noći

Iako se zasigurno čini da je jutro idealno vrijeme za vježbanje, uklapanje u vježbanje popodne ili poslije radnog vremena ima svoje dokazane prednosti. Planiranje večernjeg vježbanja može značiti da ćete dobiti dodatni shuteye ujutro. Ali postoje i druge prednosti!

Prednosti (prema znanosti!)

jedan učiti utvrdio da je sposobnost vašeg tijela da izvodi vrhove popodne. Vaša tjelesna temperatura raste tijekom dana, optimizirajući mišićnu funkciju i snagu, aktivnost enzima i izdržljivost za rad.

Između 2 i 6 sati, vaša tjelesna temperatura je na najvišoj. To može značiti da ćete vježbati tijekom razdoblja u kojem je vaše tijelo najspremnije, što će vam možda činiti najučinkovitije doba dana.

Uz to, kinetika usvajanja kisika brža je u večernjim satima, što znači da svoje resurse koristite sporije i učinkovitije nego ujutro. Vježbanje u jutarnjim satima također bi moglo zahtijevati dodavanje dodatnog zagrijavanja u vašu rutinu, što bi vam moglo oduzeti fokus vašeg vježbanja.

Slučaj za vježbanje popodne i navečer se nastavlja. Popodne i navečer, vaš vrijeme reakcije je u najbržem roku, što je važno za vježbe poput internetskog treninga visokog intenziteta (HIIT) ili brzinskog rada na trkačkoj stazi. Kasno poslijepodne ujedno je i vrijeme kada su vam otkucaji srca i krvni tlak najniži, što smanjuje vaše šanse za ozljede uz poboljšanje performansi.

Iako neki mogu upozoriti pojedince da radno vrijeme noću može poremetiti vaš san, jedan učiti čak su otkrili da su oni koji dižu utege uveče dobili kvalitetniji san i spavali duže nego oni koji su radili istu vježbu ujutro.

Presuda

Pa, koje je vrijeme najbolje? Iako se znanost i studije čine kontradiktorni, jedno je jasno: Razrađivanje je važno, bez obzira u to doba dana kada to činite.

Ono što je doista važno jest da pronađete doba dana koje vam odgovara i koje odgovara vašem rasporedu, a zatim se toga pridržavate. Držeći svoj režim vježbanja dosljedan u isto vrijeme svaki dan, mogli biste ostvariti veće dobitke na treningu. I nije li to stvarno važno?