Nove vježbe i aktivnosti koje treba isprobati ako imate multiple skleroze

Ako imate multiple skleroze (MS), možda ćete se osjećati umorno, slabo ili slabe energije, a vježbanje vam može biti posljednja stvar.

Zapravo, vježbanje ima mnoge prednosti za osobe s MS-om, uključujući poboljšanja snage, ravnoteže, krutosti mišića i kontrole crijeva i mjehura. Također može umanjiti spastičnost MS-a i može poboljšati ili odgoditi kognitivno oštećenje.

Ključno je započeti polako i postepeno graditi svoju kondiciju. Prije nego što započnete s novom rutinom vježbanja, provjerite da li se prekomjerno opterećujete. Možete vidjeti i fizikalnog terapeuta ako želite pomoć u odabiru pravih aktivnosti za vaše posebno stanje.

Zapamtite da se vježbanje ne mora odvijati u teretani. Aktivnosti kao što su vrtlarstvo i kućanski poslovi povećavaju razinu aktivnosti. Evo još nekoliko aktivnosti i vježbi koje će vam pomoći da ojačate tijelo i borite se protiv MS-a.

Hodanje

Mnogi ljudi s MS-om imaju poremećaje hodanja ili poteškoće u hodanju. Redovito hodanje daje vam lagan kardio trening i pomaže u održavanju osjećaja ravnoteže. Držite redovito hodanje koliko god možete, čak i ako je to samo na maloj udaljenosti. Dovedite prijatelja ili člana obitelji radi sigurnosti ako imate strah od pada. Hodanje po traci je još jedna opcija jer možete prilagoditi brzinu i intenzitet, a postoje i rukohvati koje se morate držati.

Istezanje

Istezanje je dobro za sve. Ne samo da vam pomaže da se pripremite i oporavite od vježbanja, također pomaže u održavanju fleksibilnosti koja olakšava kretanje i smanjuje vaše mogućnosti ozljede. Ako imate MS, istezanje također pomaže u borbi protiv ukočenosti mišića. Pokušajte s istegnutim područjima poput teladi, pregibača kuka i potkoljenica. Neki oblici vježbanja imaju ugrađen element istezanja, poput zidnih guranja izvedenih s petama na tlu. Ovo proteže i telad i potkoljenice.

Vježba na bazi vode

Bilo da se radi o plivanju ili vodenoj aerobik, vježbanje u vodi uklanja rizik od pada koji može pratiti MS. Osim što sprečava pad i pruža potporu, voda također smanjuje stres na vaše mišiće i zglobove koje aktivnosti na suhom zemljištu mogu prouzrokovati. Krenite s početnom klasom slabog intenziteta i napredujte vlastitim tempom.

Vježba ravnoteže

Na vašu ravnotežu utječe kada imate MS, zato posvetite malo svog vremena vježbanja za rad na ovom području. Pokušajte s aktivnostima poput stajanja na jednoj nozi kako biste vježbali ravnotežu. Pobrinite se da imate zid ili stolicu koju trebate držati ako vam treba podrška, a pokušajte zatvoriti oči da povećate razinu izazova. Čak i vježbe s dva nogu poput plie čučnjeva teže su kada su vam zatvorene oči, što ih čini vrijednim zadatkom da se svladaju u svom naumu da ostanete stabilni na nogama.

Trening snage

Mišićna slabost i umor dio su MS-a koji možete spriječiti treningom snage. Pokušajte s aktivnostima kao što su pojave ili čučnjevi, koristeći stolicu ili ograde za ravnotežu. Lagane utege koristite za vježbe ruku, poput bicepskih kovrča i pritiska na ramena. Ako nemate ručne utege, pokušajte sa vježbama za jačinu tjelesne težine, poput potiskivanja na zid ili tricepsa, koristeći stolicu ili pult.

Osnovni trening

Vaša srž je temelj vaše ravnoteže i stabilnosti. Sastoji se od trbušnih, leđnih i zdjeličnih mišića. Dobri režimi vježbanja uključuju temeljnu komponentu kao način za povećanje performansi kao i za sprječavanje ozljeda u područjima poput kralježnice. Pokušajte s vježbama poput podizanja zdjelice dok ležite na leđima sa savijenim koljenima i daskama ili sklekovima. Ako su tradicionalne daske i potisak preteški, pokušajte s modificiranom verzijom s koljena, a ne s noge.

joga

Joga terapija je siguran i učinkovit način za poboljšanje umora, ravnoteže, fleksibilnosti i snage. Neki prijavljene beneficije nakon kraćeg dvanaestodnevnog programa joge poboljšani su umor, ravnoteža, dužina koraka i brzina hodanja. Iako to možda nije istina za sve, može se pokušati.

Izlet

Vježba može izgledati izazovno kada se suočite s fizičkim promjenama koje donosi MS. Ali izgradnja tjelesne razine može spriječiti napredovanje bolesti i pomoći vam u upravljanju simptomima. Počnite polako s jednostavnim aktivnostima u kojima se osjećate ugodno. Dobijte odobrenje od svog liječnika prije nego što započnete novi program vježbanja i posavjetujte se s fizikalnim terapeutom kad odaberete najbolje vježbe za vas.