Otečeni stopala tijekom trudnoće: uzroci, plus tretmani koji djeluju

Ah, radosti trudnoće

Iako možda uživate u čarobnom vremenu trudnoće – zaista je čudesno koliko izleta u WC možete ugurati u jedan dan – i željno iščekujući dolazak vašeg slatkog malog snopa, postoje neke manje od čarobne nuspojave koje mnoge majke, biti iskustvo.

Vaše se tijelo brzo mijenja, što može postati malo neugodno. Jedna neugodnost koju doživljavaju mnoge žene natečena stopala.

Razgovarajmo o tome zašto vam noge mogu nateći tijekom trudnoće, kad ste primijetili da se to događa, kad biste trebali posjetiti liječnika i nekoliko jednostavnih tretmana koji vam mogu pomoći – i što je najvažnije, zašto biste mogli ići u kupovinu cipela.

Zašto se to uopće događa?

Kada možete očekivati ​​da će vam noge početi puhati? Pa, dobra vijest je da je to obično kasnije. Tako ćete vjerojatno prepoznati stopala u prvoj polovici ili više trudnoće.

Prvo tromjesečje

Naglo povećanje razine hormona progesterona (doslovno "trudnoća" ili "trudnoća") usporava vašu probavu. To može uzrokovati nadimanje trbuha mnogo prije nego što primijetite bebe nabolje. Možda ćete primijetiti malo natečenosti na rukama, nogama ili licu, ali ne mnogo.

Ako rano primijetite veliko oticanje, posebno ako je popraćeno drugim simptomima, kao što su vrtoglavica, glavobolja ili krvarenje, najbolje je nazvati svog liječnika.

Drugo tromjesečje

Odlomak drugog tromjesečja započinje s 13. tjedna trudnoće (otprilike početak četvrtog mjeseca). Nije neobično početi primjećivati ​​natečene noge oko petog mjeseca trudnoće, pogotovo ako ste puno na nogama ili je vrijeme vruće.

Ovo oticanje nastaje zbog sve većeg volumena krvi i tekućine u vašem tijelu. Vaš volumen krvi se povećava za otprilike 50 posto (!) tijekom trudnoće, a to je upareno s puno zadržavanja hormonalne tekućine.

Iako vam se prsteni i cipele mogu malo ogrnuti, sva ta dodatna tekućina pomaže omekšati vaše tijelo i pripremiti ga za porođaj – i upravo to želite. Budite sigurni, višak tekućine brzo će se smanjivati ​​u danima i tjednima nakon što se vaše dijete rodi.

Treće tromjesečje

Počevši s 28. tjedna trudnoće, the treće tromjesečje daleko je najčešće vrijeme doživljavanja natečenih stopala. Osobito kako prolaze tjedni i bliži vam se 40 tjedana, nožni prsti će više podsjećati na male kobasice nego na bilo što drugo (da, majčinstvo je glamurozno).

Vaše tijelo nastavlja sa opskrbom krvlju i tekućinom, što može doprinijeti oticanju. Vaša se maternica također povećava kako raste beba, što može usporiti protok krvi s nogu prema srcu. (Ne brinite, ovo nije opasno – samo neugodno.)

Ostali faktori koji mogu pridonijeti nogama na baloniranju uključuju:

  • vruće vrijeme
  • neravnoteže u prehrani
  • unos kofeina
  • ne pije dovoljno vode
  • biti na nogama dugo vremena

Kada treba posjetiti liječnika

Otečena stopala su sasvim normalan dio trudnoće – mnoge od vaših budućih mame mogu se složiti! Tako su većinom vremena otečena stopala samo još jedan znak cijelog napornog rada vašeg tijela da odraste u taj novi mali život.

Međutim, natečena stopala ponekad mogu biti znak ozbiljnijeg problema. Jedan od tih problema naziva se preeklampsija. Ovo je stanje koje se može razviti tijekom trudnoće i uzrokuje opasno visok krvni tlak.

Nazovite svog liječnika ako primjetite:

  • nagli oticanje ruku, stopala, lica ili oko očiju
  • oteklina koja se dramatično pogoršava
  • vrtoglavica ili zamagljen vid
  • jaka glavobolja
  • zbunjenost
  • otežano disanje

Ako primijetite oticanje na samo jednoj nozi, što je također popraćeno boli, crvenilom ili vrućinom, to bi moglo značiti da imate duboku vensku trombozu ili DVT. DVT je krvni ugrušak, obično u nozi. Važno je nazvati svog liječnika ako primijetite ove simptome, jer je veća vjerojatnost da će trudnice dobiti krvne ugruške od prosječne osobe (hvala još jednom, hormone).

Ako niste sigurni je li vaše oticanje normalno ili imate bilo kakvih nedoumica, uvijek je najbolje nazvati svog liječnika ili babicu. Sretni su što pomažu u očuvanju vašeg zdravlja i zdravlja!

Kako dobiti olakšanje

Iako natečena stopala mogu ili ne moraju biti bolna, ona zasigurno mogu biti neugodna ili smetajuća.

Srećom, postoji nekoliko jednostavnih načina kako olakšati svoje simptome tijekom trudnoće. Još bolje? Oni mogu uključivati ​​grickalice, hladno piće, kupanje, masažu i eventualno kupovinu cipela. Ne zvuči tako loše, zar ne?

1. Smanjite unos natrija

Jedan od načina za smanjenje oteklina tijekom trudnoće je ograničenje unosa natrija (ili soli). Soli čini vaše tijelo da zadrži dodatnu vodu.

Nastojte izbjegavati konzerviranu ili prerađenu hranu jer je to posebno visoko natrija. Također pokušajte ne stavljati dodatnu kuhinjsku sol na hranu.

Upotreba kiselog bilja poput ružmarina, timijana i origana jednostavan je način za dodavanje okusa u svoje recepte bez upotrebe soli – yum!

2. Povećajte unos kalija

Ne unošenje dovoljne količine kalija također može pogoršati oticanje, jer kalij pomaže vašem tijelu da uravnoteži količinu tekućine u koju unosi.

Vaš prenatalni vitamin trebao bi sadržavati malo dodatnog kalija za vas, ali je također važno jesti dobre izvore prehrambenog kalija.

Neke namirnice koje su prirodno bogate kalijem uključuju:

  • krumpir s kožom na
  • slatki krumpir (također s kožom)
  • banane
  • špinat
  • grah, neki voćni sokovi (posebno šljiva, šipak, naranča, mrkva i pasterfruit)
  • jogurt
  • repe
  • losos
  • leća

3. Smanjite unos kofeina

Iako povremeni kofein tijekom trudnoće nije štetan (i hej, djevojka mora ostati budna!), Piće previše kofeina ne smatra se sjajnom za bebu. Također može pogoršati bubrenje.

Kofein je diuretik, zbog čega još više pišate, zbog čega tijelo misli da treba zadržati tekućinu.

Isprobajte bezglutensku kavu s mlijekom ili biljni čaj, poput paprene metvice, kako biste umjesto toga potaknuli malo energije.

4. Pij više vode

Koliko god čudno zvučalo piti više vode kako bi se suzbilo oticanje, to zapravo djeluje. Ako vaše tijelo misli da ste dehidrirani, zadržat će još više tekućine kako bi je pokušala nadoknaditi.

Zato pokušajte piti najmanje 10 čaša vode svaki dan kako bi vam bubrezi isprali loše stvari, a vaše tijelo sretno hidrirano.

Ako vam je neugodno piti toliko vode, pokušajte nabaviti slatku šalicu koju ćete htjeti nastaviti puniti, ili ogromnu bocu vode koju ćete morati napuniti samo nekoliko puta dnevno. Svoju vodu možete aromatizirati i limunom, mentom ili bobicama kako biste je učinili ugodnijom.

5. Podignite noge i odmarajte se

Iako imate milijun stvari koje želite dovršiti prije dolaska djeteta, pokušajte sjesti i podignite noge kad je to moguće.

Dok cijelo vrijeme sjedite nije sjajno za vašu cirkulaciju, stajanje cijelo vrijeme je također teško na vašem lijepom trudničkom tijelu.

Sjedenje s podignutim nogama neko vrijeme – posebno na kraju dana – može vam pomoći isušiti tekućinu koja se tijekom dana okuplja u vašim nogama.

6. Nosite laganu, udobnu odjeću

Nošenje uske odjeće, posebno oko zapešća, struka i gležnjeva, može pogoršati bubrenje. U osnovi, ono sprečava da krv lako cirkulira.

Pokušajte nositi laganu udobnu odjeću – ili barem izbjegavajte uske elastične trake. Materinjske maxi haljine ljeti i lepršavi kardigani ili puloveri s joggersima zimi mogu biti simpatični i ugodni.

7. Ostanite hladni

Pogotovo ako ste trudni tijekom vrućih ljetnih mjeseci, boravak u zatvorenom dijelu dana tijekom vrućine i izbjegavanje napornih vježbi mogu vam pomoći da se ohladite i smanjite oteklinu.

Također možete nositi hladnu odjeću, stavljati hladne obloge na noge ili držati ventilator u blizini.

8. Nosite čarape visoke kompresije struka

Da, ovo su otprilike jednako seksi koliko zvuče. Ali ako imate stalno natečena stopala ili vam je većinu vremena potrebno na nogama, možete nositi čarape visoke kompresije struka.

Ove čarape nježno stisnu stopala i noge kako bi vam pomoglo da cirkulira tekućina. Pokušajte izbjeći čarape sa visokim kompresijom jer mogu biti previše zategnute u sredini vaše noge i zapravo pogoršati bubrenje.

9. Hodati

Odlazak na čak 5- ili 10-minutnu šetnju nekoliko puta dnevno može poboljšati cirkulaciju, što smanjuje oticanje.

Ovo može ujedno biti i dobra pauza u vašem danu, a odličan je način za vježbanje sigurnog trudnoće.

10. Nosite udobne cipele

Iako u visokim potpeticama možete izgledati dražesno, kasna trudnoća dobro je vrijeme da ih se odmorite. Nošenje udobnih (čak i ortotskih) dobro uklopljenih cipela ključno je za smanjenje oticanja stopala, kao i za sprečavanje problema s kukovima i leđima koji mogu nastati kako se težište mijenja i povećava težina.

Osim oteklina, ligamenti u vašem tijelu (uključujući i vaša stopala) zapravo se protežu tijekom trudnoće, tako da vaša stopala mogu promijeniti veličinu. Neke ženske stope vraćaju se veličini prije trudnoće, ali mnoge žene smatraju da su njihova stopala trajno upola manja ili veća.

Možda je neugodno da se mijenja još jedna stvar ili da vam se neke od najdražih cipela više ne uklapaju, ali ovo je odličan izgovor da se napunite nekim novim favoritima.

11. Plivajte

Ne postoje studije koje dokazuju da tlak vode smanjuje oticanje tijekom trudnoće, ali mnoge žene ipak nađu olakšanje od oteklina kad provode vrijeme u bazenu.

Pokušajte stajati ili plivati ​​u bazenu gdje vam je dubina vode gotovo do vrata. U najmanju ruku, osjećat ćete se lakšim, hladnijim i malo vježbate. Također možete otkriti da su vam stopala i noge manje otečene.

12. Nabavite masažu

Vaš partner možda traži načine kako da se uključi u proces trudnoće, a ovo je savršena prilika.

Masaža pomaže u cirkulaciji tekućine koja se nakuplja u vašim stopalima, što će zauzvrat smanjiti oticanje.

Stoga zgrabite bocu vode, podignite noge i pustite da partner nježno masira stopala i noge. Dodavanje eteričnog ulja paprike ili lavande može ovo još više opustiti.

Ako niste ni blizu svog rođenja, zbog sigurnosti ćete poželjeti da vaš partner izbjegne snažni pritisak na neke akupresurne točke povezane s kontrakcijama maternice.

A ako se trudite solo trudnoće ili vaš partner nije dirljiv tip, mnogi studijski masažni studiji nude specijalizirane prenatalne masaže. Oni ne samo da mogu pomoći u oticanju, već izvrsno pomažu u oslobađanju od stresa koji može pratiti trudnoću.

13. Spavajte na lijevoj strani

Spavanje na lijevoj strani kada je to moguće može poboljšati protok krvi, što smanjuje oticanje stopala. Leži na lijevoj strani uklanja pritisak vaše maternice iz inferiorne vene kave, to je velika krvna žila koja vraća krv u vaše srce.

Izlet

Otečena stopala vrlo su česta nuspojava trudnoće. Znojenje nastaje zbog povećanog volumena tekućine u vašem tijelu, kao i smanjene cirkulacije.

Ako osjetite nagle ili jake otekline, važno je nazvati liječnika jer je to možda znak ozbiljnijeg. Ali malo je oteklina definitivno normalno.

Možete spriječiti oticanje stopala redovitim blagim vježbanjem, pijenjem puno vode, odmaranjem i uravnoteženom prehranom.

Prije nego što to saznate, vaše će se cipele ponovno uklopiti, a jedina stopala na koja ćete se usredotočiti su oni maleni dječji nožni prsti!