Ove namirnice mogu povećati rizik od Alzheimerove bolesti

Podijeli na PinterestŠećer, visoko prerađena hrana i škrobna hrana mogu povećati rizik od razvoja Alzheimerove bolesti. Getty Images

  • Dijeta koja kombinira slatke grickalice, škrobnu hranu i prerađeno meso može značajno povećati rizik od razvoja Alzheimerove bolesti.
  • Studija je pregledala preko 200 ljudi prosječne dobi od 78 godina koji žive s demencijom i uspoređivala ih je s grupom od 418 u istom dobnom rasponu bez stanja.
  • Čini se da povećavanje rizika od demencije nije bila količina "nezdrave" hrane, već umjesto toga da nema druge zdravije hrane.

Istraživači otkrivaju da ne samo što jedete, već i kako se kombiniraju namirnice mogu povećati rizik od Alzheimerove bolesti i drugih oblika demencije.

Novo istraživanje sugerira da miješanje slatkih grickalica, škrobne hrane i prerađenog mesa može značajno povećati rizik od razvoja Alzheimerove bolesti. Otkrića su objavljen u Neurologiji, medicinskom časopisu Američke akademije za neurologiju.

"Ljudi koji su razvili demenciju vjerojatnije su kombinirali visoko prerađeno meso s škrobnom hranom poput krumpira, alkohola i grickalicama poput kolačića i kolača", autor studije Cecilia Samieri, Doktorat sa sveučilišta u Bordeauxu u Francuskoj, rekao je za Healthline. "Iako se ne konzumira u većim količinama, prerađeno meso činilo se vrlo važnim u njihovoj prehrani, odnosno povezano je s mnogim namirnicama."

Studija je pregledala preko 200 ljudi prosječne dobi od 78 godina koji žive s demencijom i uspoređivala ih je s grupom od 418 u istom dobnom rasponu bez stanja.

Svi sudionici dobivali su medicinske preglede svake 2 do 3 godine i ispunili su upitnike o hrani u kojima su zabilježeni hranu koju su jeli i koliko često u prethodnih 5 godina.

Dijeta u srednjim godinama može utjecati na rizik od bolesti mozga

Istraživači su analizirali podatke iz upitnika za hranu da bi usporedili kakvu su hranu često jeli oni sa i bez demencije.

Samieri ističe da su zaključke mogli izvući samo iz uskog dobnog raspona.

"Glavno ograničenje je uporaba jednog prehrambenog istraživanja", rekla je. „Znamo da dijeta tijekom vremena, počevši od srednjeg života, a vjerojatno čak i prije, vjerojatno utječe na rizik od bolesti mozga kasnije u životu. Ovdje smo imali procjenu prehrane samo nakon 65 godina. "

Također, čini se da količina "nezdrave" hrane ne povećava rizik od demencije, već sugeriraju da ne jedu drugu zdraviju hranu.

Samieri je istaknuo da je u ovoj vrsti studije postojala pretpostavka da je "prehrana koju ljudi usvajaju u ovoj dobi dobar prikaz prehrane koju su slijedile godine prije intervjua."

Još jedno ograničenje bilo je to što su dijeta zabilježena samo jednom, godinama prije pojave demencije, pa su promjene u prehrani tijekom vremena bile nepoznate.

Prerađena hrana bila je kombinirana sa škrobom i slatkim grickalicama

Samieri je dodao da je vjerovatno da će oni koji nisu razvili demenciju imati mnogo raznolikosti u svojoj prehrani, uključujući zdraviju hranu, poput voća i povrća, morskih plodova, peradi ili mesa.

Međutim, ovo istraživanje ne otkriva zašto određena hrana može povećati rizik od demencije.

„Izuzetno je pozitivan trend istraživanja da se sagledaju više faktora i međusobne povezanosti između ponašanja, poput prehrane, koja se događaju u stvarnom životu“, rekao je Dr. Nancy K. Lonsdorf, liječnik integrativne medicine smješten u San Diegu u Kaliforniji i autor knjige „Zdravo rješenje za mozak za žene starije od 40 godina“.

„Istraživanje samo„ aktivnog sastojka “je umjetno i dovodi do vrlo uskih i često pogrešnih podataka ograničene praktične vrijednosti. Potrebno nam je više ovakvih istraživanja u prevenciji demencije, kao i sva područja zdravlja “, dodala je.

Prema Samierijevoj osnovi, ova studija je da bi promocija raznolike i zdrave prehrane, a ne dijeta „usredotočena na prerađeno meso i nezdravu hranu“, mogla umanjiti rizik od razvoja demencije. Ona vjeruje da su ovi rezultati dovoljno značajni da zaslužuju potvrdu u randomiziranom kontroliranom ispitivanju.

"Kako se konzumira hrana, a ne samo količina koja se konzumira, može biti važno za prevenciju demencije", zaključio je Samieri. "Pogoršane prehrambene navike i grickalice bile su očite godinama prije dijagnoze demencije u našoj skupini. Suprotno tome, čini se da raznolika i zdrava prehrana smanjuje rizik za razvoj demencije. "

'Što je dobro za tvoje srce, dobro je i za tvoj mozak'

Dr. Marc Agronin, Alzheimer-ov istraživač i autor knjige "Odgajatelj demencije", objasnio je da je osnovno pravilo "ono što je dobro za vaše srce dobro je i za vaš mozak."

"Ono što jedemo tijekom svog života dramatično utječe na naše zdravlje i rizik od mnogih bolesti, uključujući demenciju", rekao je Agronin.

Rekao je da dijeta prilagođena zdravoj hrani može pomoći. Ove namirnice uključuju:

  • maslinova i orahova ulja
  • voće i povrće
  • cjelovite žitarice i mahunarke
  • manje visoko prerađenih šećera i crvenog mesa

Zdrava prehrana ključna je za kontrolu težine, razine glukoze i kolesterola – koji su ključni faktori rizika za zdravlje kardiovaskularnog i cerebrovaskularnog sustava.

Prema Lonsdorfu, "Istraživanje cjelokupne prehrane još je u ranoj fazi, međutim, s nižim rizikom povezane su sljedeće: mediteranska prehrana, DASH dijeta (antihipertenzijska dijeta), prehrana MIND (kombinacija ove dvije prehrane) i protuupalna dijeta. "

MIND dijeta

Mediteransko-DASH intervencija za neurodegenerativno odgađanje ili MIND dijeta kombinacija je mediteranske i antihipertenzivne prehrane.

"Jedina dijeta za koju se pokazalo da je pouzdano povezana s određenim stepenom smanjenja rizika za Alzheimerovu bolest je prehrana MIND, koja kombinira mediteransku i antihipertenzivnu dijetu", rekla je Agronin, koja je i viši potpredsjednik za bihevioralno zdravlje i glavni medicinski direktor Institut MIND u Miami Jewish Health. "Ova kombinirana prehrana povezana je s manjim padom kognitivnih funkcija i manjim rizikom od AD-a kada ih se umjereno ili strogo slijedi."

Iako je Agronin upozorio da čak i takva istraživanja poput prehrane MIND pokazuju samo povezanost s blagodatima za mozak, a ne stvarna uzročnost.

Dno crta

Nova istraživanja pokazuju da nije samo ono što jedete, već i kako kombinirate određene namirnice koje mogu povećati rizik od razvoja Alzheimerove bolesti i drugih oblika demencije u kasnijoj životnoj dobi.

Namirnice koje su najsnažnije povezane s ovim rizikom bile su slatke grickalice, alkohol, prerađeno meso i škrob poput krumpira.

Stručnjaci kažu da je jedina dijeta pouzdano povezana s stupnjem smanjenja rizika od Alzheimerove bolesti ili demencije mediteransko-DASH intervencija za neurodegenerativno odgađanje (MIND), što je kombinacija mediteranske i antihipertenzivne prehrane.