Prebiotici i probiotici: možete li ih uzimati zajedno?

Prebiotici i probiotici

Probiotici su bakterije koje prirodno žive u vašem tijelu i pomažu vašim crijevima da razgrade hranu. Probiotici koji su isti ili vrlo slični onima koje čini vaše tijelo mogu se uzimati kao nadopuna zdravoj probavi. Posljednjih se godina nova klasa dodataka naziva prebiotici reklamirala kao pratitelj režima probiotika.

Prebiotici se sastoje od ugljikohidrati koje vaše tijelo ne može probaviti, Oni postoje kao hrana za probiotske bakterije koje unosite u svoje tijelo. Upotreba zajedno s prebioticima i probioticima naziva se terapija mikrobiomima, Ne trebate uzimati prebiotik da bi probiotici djelovali, ali njihovo uzimanje može učiniti vaše probiotike učinkovitijima.

Što su prebiotici?

Prebiotici zapravo ne sadrže bakterije. Oni su gorivo koje pomaže bakterijama da rastu. Svi prebiotici su vrsta prehrambenih vlakana. Inulina iz vlakana, koja se nalazi u korijen cikorije, bananei šparoga, je prebiotik koji se može koristiti kao hrana bakterijama u crijevima. Luk, češnjak, artičoka i mahunarke su također prebiotički izvori.

Kada izvor hrane sadrži i prebiotike i probiotike, kombinacija se naziva sinbiotik. Namirnice koje su sinbiotici uključuju sir, kefir i određene vrste jogurta. Prebiotici se mogu kupiti i kao komercijalni dodatak hrani ili dodatak kapsulama. Dolaze u tekućim i u prahu oblicima.

Prebiotici sami po sebi nisu mnogo koristili. Nedavno su dodani prebiotici dječjoj formuli su nađeni kako bi formula više podsjećala na zdravstveni sadržaj majčinog mlijeka. Probiotici i prebiotici izgleda da imaju učinak samo kad se koristi zajedno.

Što su probiotici?

Kada ljudi govore o probiotskim bakterijama, uglavnom se odnose na dvije obitelji bakterija. Sojevi Lactobacillus i Bifidobacterium povezani su s probiotičkim formulama. Mnogi blago fermentirani prehrambeni proizvodi sadrže prirodne probiotike. Primjeri uključuju kiseli kupus, kimchi i jogurt. Kiseli krastavci su također izvor prirodnih probiotika. Probiotici se mogu kupiti kao zdravstveni dodatak prehrani. Dolaze u prahu ili tekućem obliku. Probiotike obično treba čuvati u hladnjaku da bi bakterije sadržane u njima bile žive i spremne za razmnožavanje.

Zdravstvene prednosti prebiotika i probiotika

U sustavu 2012, a učiti otkrilo da je gotovo 4 milijuna odraslih koristilo probiotike za zdravlje. Još je potrebno više istraživanja kako bi se konačno utvrdile prednosti dopunjavanja bakterija iz crijeva. Ipak, istraživanje sugerira da probiotici nude značajne zdravstvene koristi.

Neka istraživanja ukazuje da su prebiotici i probiotici učinkoviti za liječenje proljeva, sindroma iritabilnog crijeva, alergijskih poremećaja, pa čak i obična prehlada, Prebiotici i probiotici su predloženi kao liječenje pretilosti. Oni su istražujući kao način da se spriječi širenje raka. Obećavajuća istraživanja pokazala probiotici koji mogu biti učinkovit tretman za upalni artritis.

Rizici i nuspojave prebiotika i probiotika

Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) istaknuti da je upotreba komercijalnih prebiotika i probiotika u pravilu sigurna za zdrave ljude. No, rijetki su slučajevi kada zdrava osoba postane bolesna nakon gutanja određenih vrsta bakterija sadržanih u probioticima. Probiotici nisu regulirani prema standardima „droga“ američke Agencije za hranu i lijekove (FDA). To znači da neke žive bakterije koje se koriste u probioticima nisu ocijenjene u skladu s strogim sigurnosnim mjerama. To je važno imati na umu kada razmatrate prebiotike i probiotike.

Kada pokrenete sinbiotički režim, postoje neke uobičajene nuspojave. Ponekad se događaju plinovi, zatvor, slaba stolica i gubitak apetita, posebno na početku režima. Krvarenje i refluks kiseline također su imali prijavljeno je.

Postoji jedna nuspojava probiotika za koju se zna da je opasna: alergijska reakcija na bakterije koje se dodaju u vaše tijelo. Ako izbijete u košnicu ili osjetite ekstremnu bol u želucu nakon gutanja prebiotika ili probiotika, prestanite uzimati dodatak. Kontaktirajte liječnika kako biste utvrdili imate li reakciju.

Ponekad se probiotici preporučuju djeci koja uzimaju antibiotike. Ali trebali biste razgovarati s liječnikom svog djeteta prije nego što dajete probiotike djeci mlađoj od 12 godina. Smatra se da su probiotici i prebiotici općenito sigurni tijekom trudnoće i dojenja. Prije nego što započnete bilo koji novi dodatak tijekom trudnoće i porođaja, sve se očistite od svog liječnika.

Hrana za ponijeti kući

Svaki probiotik je različit zbog varijacija u sojevima bakterija. Neće svi probiotici djelovati na vas jednako, a ne moraju svi uzimati probiotik. Ako nemate laktozu, potražite probiotik bez mlijeka. Ako imate gnoj kvasa (Candida), možda biste trebali imati na umu i odaberite probiotik koji ne sadrži Candida.

Čini se da ljudi koji su trenutno na antibiotskim lijekovima najviše profitiraju od kombinacije prebiotika i probiotika. Sinbiotički učinak pomaže u borbi protiv zdravih bakterija koje se ubijaju dok uzimate antibiotike.

Komentiraj