Psyllium: Koje su zdravstvene koristi?

Što je psilij?

Psyllium je oblik vlakana načinjenih od ljuske sjemenki biljke Plantago ovata. Ponekad ide po imenu ispaghula.

Najčešće je poznat kao laksativ. Međutim, istraživanja pokazuju da je uzimanje psilija korisno za mnoge dijelove ljudskog tijela, uključujući srce i gušteraču.

Probavno zdravlje

Psyllium je laksativ koji formira skupno.

To znači da natapa vodu u crijevima i znatno olakšava pokrete crijeva, a može pomoći u unapređivanju pravilnosti bez povećanja nadutosti. Može se koristiti kao jednokratni za ublažavanje opstipacije ili se može dodati u vašu prehranu kako bi se poboljšala pravilnost i cjelokupno zdravlje probave.

Ljudi s sindromom iritabilnog crijeva (IBS) i Crohnovom bolešću previše su upoznati s nepravilnostima crijeva. Rezultati ispitivanja učinkovitosti psilijuma u liječenju ovih stanja još uvijek su miješani.

Psyllium je prebiotik – tvar potrebna zdravim kolonijama probiotika da rastu u crijevima.

Zdrava kolonija dobrih bakterija u probavnom sustavu neophodna je za zdrav imunološki rad. Vaše se tijelo bolje može boriti protiv infekcije, smanjiti upalu i održavati zdravo tkivo i stanice.

Osim što redovito održavate pokrete crijeva i upravljate kroničnim stanjem, psilijum ima mogućnost omekšavanja stolice pod uvjetom da pijete dovoljno vode. To može biti korisno za kratkotrajne bolesti, kao što je zatvor. Ako se koristi na ovaj način, može se spriječiti komplikacije zatvor, kao što su hemoroidi i analne fisure.

Preliminarna istraživanja pokazuju da psilij može pomoći kod bolnih simptoma povezanih s tim stanjima. Budući da ne postoji pravi znanstveni konsenzus, razgovarajte sa svojim liječnikom i provjerite može li vam psilij pomoći.

Zdravlje srca

Istraživanje je pokazalo da uzimanje topljivih vlakana može pomoći ljudima u upravljanju razinom kolesterola. Pravilna regulacija kolesterola važna je za sve, ali je vitalna za ljude starije od 50 godina.

Jedna studija pokazuje da je najmanje šest tjedana dnevnog unosa psilijuma učinkovit način da osobe pretile ili prekomjerne težine snižavaju kolesterol s vrlo malo nuspojava.

Ako su vam rekli da trebate paziti na kolesterol, pitajte svog liječnika ako će vam dodavanje psilija u dijetu sa malo masti i kolesterola pomoći.

Brojna su istraživanja pokazala da vlakna poput psilijuma, uzeta kao dio zdrave prehrane, mogu pomoći čovjeku da smanje rizik od srčanih bolesti. Psyllium može utjecati na vaše srce snižavanjem krvnog tlaka, poboljšanjem razine lipida i jačanjem srčanog mišića.

Gledajući svoju težinu

Održavanje zdrave težine zabrinjava mnoge ljude, posebno one koji imaju kronično stanje poput dijabetesa. Osim što dobro djeluje na vaše srce i razinu šećera u krvi, psilij vam može pomoći da izgubite kilograme.

Budući da psilijum apsorbira tekućinu u vašem tijelu, može vam pružiti osjećaj punosti. To vam može pomoći kontrolirati količinu hrane koju jedete. Razgovarajte sa svojim liječnikom o mogućnosti uzimanja psilija ako su vam predložili da smršavite.

Dijabetes

Osobe s dijabetesom moraju paziti na svoju prehranu kako bi održale zdravu ravnotežu inzulina i šećera u krvi (glukoze). Neka istraživanja sugeriraju da vlakna poput psylliuma mogu pomoći ljudima u održavanju zdrave glikemijske ravnoteže.

Doziranje psilija

Točna doza psylliuma ovisi o proizvodu koji koristite. Zahtjevi za doziranje mogu se također razlikovati ovisno o čemu uzimate psilijum. Obično možete uzimati proizvod jedan do tri puta na dan uz punu čašu vode.

Neka istraživanja pokazuju da je konzumiranje 7.9 grama psilijuma dnevno (plus ili minus 3.6 grama) s probioticima siguran i učinkovit način liječenja Crohnove bolesti. Međutim, drugi rezultati pokazuju da topiva vlakna, poput psilija, mogu pogoršati simptome kod nekih ljudi.

jedan učiti otkrili da uzimanje 5 grama psilija dva puta dnevno može pomoći osobama oboljelim od dijabetesa tipa 2 u kontroli šećera u krvi. Još učiti ljudi s dijabetesom tipa 2 otkrili su slične rezultate, ali naglasili su da terapiju psilijem treba prilagoditi pojedincu.

Pažljivo slijedite sve upute o proizvodu. Ne uzimajte više od preporučene doze, osim ako vam liječnik ne kaže drugačije.

Moguće nuspojave

Budući da psilij stvara crijevnu masu i ima laksativne učinke, ova tvar može imati štetne nuspojave. Možda ćete biti osobito skloni nuspojavama ako niste novi psyllium ili uzimate li više od preporučene količine dnevno.

Neke od mogućih nuspojava uključuju:

  • bolovi u trbuhu i grčevi
  • proljev
  • plin
  • labave stolice
  • češći pokreti crijeva
  • mučnina i povračanje
  • bol u želucu

Odmah nazovite svog liječnika ako osjetite alergijske reakcije na psilij. Iako rijetka, Rizici mogu uključivati:

  • poteškoće s disanjem
  • svrbež
  • kožni osip
  • oticanje, osobito oko lica i grla
  • povraćanje

Kako mogu dobiti psilij?

Psyllium se najčešće konzumira u obliku praha ili vafla. Dostupan je i u kapsulama, granulama i kao tekući koncentrat. Glavni je sastojak mnogih bezreceptnih laksativa, uključujući:

  • metamucil
  • Fiberall
  • Cilium
  • Maalox dnevna terapija vlaknima
  • Uni-laksativ

Kupujte proizvode koji sadrže psyllium.

Slijedite upute na pakiranju prilikom uzimanja bilo kojeg od ovih lijekova. Zapamtite da je ključna komponenta rada psilijuma u donjem crijevu njegova sposobnost upijanja tekućine, stoga obavezno pijte puno vode dnevno.