Simptomi trudnoće 1. tjedan: bolovi u stomaku, savjeti i još mnogo toga

Koji su znakovi trudnoće u trajanju od 1 tjedna? Pa, može zvučati čudno, ali kad ste trudni 1 tjedan, zapravo niste trudni. Umjesto toga, imat ćete menstruaciju.

Reci što ?!

Evo zašto: Liječnici mjere trudnoću prema kalendaru koji traje 40 tjedana i započinje prvog dana ciklusa u kojem ste postali trudni. Dakle, vaš prvi službeni dan trudnoće prvi je dan vašeg posljednjeg menstrualnog ciklusa – tehnički gledano, prije nego što zatrudnite.

Tek kada vaše tijelo izbaci jaje iz jajnika – uglavnom između kraja drugog i početka trećeg tjedna – zapravo možete zatrudnjeti. Ovo oslobađanje jajašca naziva se ovulacija i obično znači da ste plodni i spremni za začeće.

Dakle, da, koliko god bi izgledalo bizarno, nećete znati kada je vaš prvi tjedan trudnoće bio tek nakon što potvrdite trudnoću.

Na krivom mjestu? Ako mislite da ste tek zatrudnili i želite provjeriti simptome, pogledajte naš priručan kalendar trudnoća iz tjedna u tjedan.

Ili pogledajte znakove trudnoće u 4 tjedna – najvjerojatnije najranije ćete početi primjećivati ​​neke promjene.

Dakle, kakav je prvi tjedan trudnoće?

Kratki odgovor glasi: 1. tjedan trudnoće je točno kao prvi tjedan vašeg ciklusa – jer to je to.

Vjerojatno ste vrlo dobro upoznati s tim što je mjesečno imati mjesečnicu.

Ispuštate krv i tkivo iz maternice kroz vaginu i iskusite sve zabavne (upozorenje sarkazma!) Koje idu zajedno s tim.

Uglavnom su razdoblja neugodna. Ali oni su također i ono što vaše tijelo mora učiniti kako bi se pripremilo za trudnoću.

Uobičajeni simptomi razdoblja uključuju:

  • nadimanje u trbuhu
  • akne
  • anksioznost i promjene raspoloženja
  • promjena navika u crijevima, od opstipacije do proljeva
  • promjena libida
  • depresija
  • umor
  • žudnja za hranom i povećani apetit
  • glavobolje
  • netolerancija na alkohol
  • zglobovi i mišići
  • bolovi u stomaku (također ne tako ljubazno poznati i kao "grčevi")
  • nježne grudi
  • debljanje zbog zadržavanja tekućine

Kako se vaše tijelo priprema za trudnoću

Možda niste trudni u stvarnosti, ali postoje stvari koje možete učiniti da povećate svoje šanse da ćete ovaj tjedan moći nazvati 1 trudnoće unazad.

Drugim riječima, nije prerano da se vaše tijelo – i vi – pripremite za trudnoću.

Dakle, što se događa s vašim tijelom kad imate mjesečnicu? Prije svega, tijekom cijelog prethodnog ciklusa razina hormona se pomiče kako bi vaše tijelo pripremilo trudnoću.

Kad ne zatrudnite, vaše tijelo odbacuje sluznicu svoje maternice. Vaša maternica je mjesto na kojem se ugrađuje embrij, ali ako niste trudni, ne treba vam gusta obloga. A odatle dolazi vaše razdoblje.

U prosjeku, ženski period traje oko pet do sedam dana u sklopu ciklusa od 28 dana. Neke žene imaju cikluse koji traju od 21 do 35 dana i krvare od 2 do 10 dana, tako da ne brinite ako ste to vi. To je još uvijek u dobrom dometu.

Kada završi menstruacija, vaše će tijelo ponovno pripremiti maternicu za moguću trudnoću. Ako ste plodni, ovulirati ćete, obično negdje između 13 i 20 dana od početka menstruacije – iako vam se ciklus može razlikovati.

Bilo kako bilo, potencijalno možete začeti i zatrudnjeti tijekom ovulacije.

Pomoću tijela van

Tijekom tjedna menstruacije najbolje se pripremite za trudnoću:

1. Razumijevanje kada ćete biti najplodniji

Kad vaše tijelo oslobodi jaje tijekom ovulacije, ima 12 do 24 sata života. Jao! Tijekom tog razdoblja mora se sresti sperma, inače će umrijeti i nećete zatrudnjeti.

Ali evo dobre vijesti ako pokušavate zatrudnjeti: Spermiji imaju puno duži život. (Ipak, ne brinite. Kod nas se muškarci tuku s obzirom na to koliko dugo živimo.) U stvari, sperma može živjeti i do sedam dana u vašem tijelu.

Dakle, moguće je da ako imate seks malo prije ovulacije, možete zatrudnjeti od sperme koja vas je čekala unutar tijela.

Možda želite pratiti svoju plodnost kako biste znali kada imate najveće šanse za zatrudnjenje. Na kraju 1. tjedna, možete dobiti bolju predodžbu o tome kada ćete ovulirati:

  • crtanje menstrualnog ciklusa u kalendaru
  • provjeravanjem cervikalne sluzi
  • nastavljate mjeriti bazalnu metaboličku temperaturu ako koristite ovu metodu planiranja obitelji
  • koristeći testne trake za ovulaciju koje mjere razinu hormona u vašem tijelu i mogu vam reći da li ovulirate ili ne (što je najkorisnije ako ste skloni ovulaciji rano)

Sve se to ponekad naziva i metoda svjesnosti plodnosti. Možda će vam pomoći zatrudnjeti, ali to nije najpouzdaniji oblik kontrole rađanja – pa pripazite.

2. Početak prenatalnih vitamina

Uzimanje prenatalnih vitamina nešto je što liječnici savjetuju kada ste trudni ili pokušavate zatrudnjeti. Stručnjaci se slažu da je folna kiselina vjerojatno MVP (najvrijedniji prenatalni) sastojak trudnoće.

Uzimanje prenatalnih vitamina može vam pomoći u sprečavanju ozbiljnog problema koji se naziva urođeni defekt neuralne cijevi.

Smjernice? Prema Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC)trebali biste početi uzimati 400 mikrograma (mcg) folne kiseline svakog dana, počevši barem mjesec dana prije nego što planirate zatrudnjeti.

Ako već niste dodali folnu kiselinu u svoju rutinu, 1. tjedan je pravo vrijeme za početak. Prenatalni vitamini obično uključuju folnu kiselinu, kao i druge dobre stvari – poput željeza, kalcija i vitamina D.

3. Piti puno vode (ali ne i alkohol)

Tijekom 1. tjedna pametno je uspostaviti zdrave životne navike za održavanje tijekom cijele trudnoće.

Za mnoge buduće mame može se teško odreći alkohola. Ali to je važno za zdravlje vaše buduće bebe.

Također je dobra ideja tijekom 1. tjedna odustati od slatkih pića, što također može biti loše za zdravlje vaše bebe – da ne spominjem vas!

Znamo da je ovo teško. Ali umjesto da zgrabite kantu kola ili boce – čašu – vina, hidrirajte se s Preporuča 8 do 11 čaša vode svaki dan. Osim toga, dobra je praksa kada ste trudni i trebate piti još više.

4. Dobro jesti

Kad ste trudni, jedete za dvoje, zar ne? Pa, odložite još dodatnih obroka!

Kasnije u trudnoći morat ćete razmisliti o dodavanju dodatnih 100 do 300 kalorija u svoju prehranu svaki dan, ali zapravo ne i udvostručenim unosom.

Dobro jesti prije i tijekom trudnoće važno je ne samo za zdravlje vaše bebe, već i za vaše vlastito zdravlje.

Kada pokušavate jesti za trudnoću, usredotočite se na jelo puno svježe, hranjive hrane poput voća, povrća, mršavih proteina, zdravih masti i vlaknastih žitarica. Jedite dugu, da tako kažem. (Ali ne govorimo o Skittlesu.)

Tijekom 1. tjedna, vi svibanj imati želju za hranom koji dolazi zajedno s dobivanjem mjesečnice. Da biste izbjegli prekomjerno uživanje u nezdravoj hrani, pokušajte zamijeniti vrijeme grickanja drugim aktivnostima kao što su odlazak u šetnju ili sastanak s prijateljem.

5. Redovito vježbajte

Kad imate mjesečnicu, vježbanje je ponekad posljednja stvar koju osjećate kao da radite. (Priznajmo, puno je lakše ležati na kauču i jesti čokoladu!)

Ali istraživanje sugerira da mnogi ljudi otkriju kako njihovi neugodni simptomi mjesečnice, poput grčeva, zapravo mogu brže nestati tijekom vježbanja. Računajte na nas!

Ako svakodnevno vježbate i pokušavate ispuniti preporučene smjernice vježbanja, održavat ćete zdrav i vama i vašoj budućoj bebi. Prvi tjedan je sjajno vrijeme za započinjanje nove rutine vježbanja koju možete održavati tijekom trudnoće.

Ako budete aktivni tijekom trudnoće, ojačat će vaše fizičko i psihičko zdravlje i olakšati porod.

6. Izbacivanje navike pušenja

Pušenje i uzimanje drugih droga jedna je od najopasnijih stvari koju možete učiniti budućem djetetu. Pušači obično teže dobiju trudnice od nepušača i također imaju višu stopu pobačaja.

Ako pušite dok ste trudni, svoje nerođeno dijete izlažete i otrovnim kemikalijama. To povećava rizike vaše bebe da rani prerano ili s malom težinom rođenja. Ne želimo vas uplašiti, ali na vrlo ozbiljnu notu, pušenje također povećava rizik od sindroma iznenadne smrti dojenčadi (SIDS).

Ako živite s nekim tko puši, zamolite ih da puši vani i izvan vas kako ne biste bili izloženi pušenju dima.

Prestati pušiti je teško! Neka prvi tjedan trudnoće bude vaš motivator za prestanak.

Razgovarajte sa svojim liječnikom o odustajanju ili se pridružite grupi podrške ili programu. Možete saznati više o svojim mogućnostima pozivom na 800-QUIT-NOW.

7. Smanjivanje stresa

Postati roditelj veliki je životni događaj koji ponekad može biti stresan. Prekinite trudnoću na desnom stopalu tijekom 1. tjedna tako što ćete odvojiti vrijeme kako biste se osjećali što sretnije i zdravije. Ovo je važan dio brige o sebi.

Što je sljedeće?

Vjerojatno ste uzbuđeni kad saznate što slijedi nakon vašeg prvog tjedna trudnoće – ili izvan trudnoće.

Ako se dobro brinete o sebi tijekom 1. tjedna, možda ćete imati veće šanse da zatrudnite kada tijekom dva ili tri tjedna ovulirate neko vrijeme.

Otprilike dva tjedna nakon začeća, većina žena počet će osjećati neke suptilne rane znakove trudnoće.

Evo što treba potražiti:

  • nadutost
  • zatvor
  • grčevi
  • osjećajući se umornije nego inače
  • odbojnost prema hrani i promjene u prehrambenim preferencijama
  • lagana pjegavost koja nije vaše razdoblje, što se naziva implantacijsko krvarenje
  • promjene raspoloženja i raspoloženje
  • češće mokrenje
  • mučnina, sa ili bez povraćanja
  • ne dobivanje razdoblja kad se očekuje
  • Začepljen nos
  • nježne, natečene grudi

Jednom kada zatrudnite, vaše će tijelo početi stvarati više hormona zvanog hCG (ljudski korionski gonadotropin).

Već pet dana prije datuma menstruacije, neki bi rani kućni testovi na trudnoću mogli izmjeriti dovoljno hCG-a da vam kažu da li ste trudni ili ne.

No, ne proizvode svi dovoljno hCG-a u ranoj trudnoći da bi se pokrenuo pozitivan test trudnoće. Rani kućni testovi na trudnoću obično su najtačniji ako pričekate do prvog dana očekivanog razdoblja.

Krvni test u liječničkoj ordinaciji najtačniji je način saznanja vašeg stanja u trudnoći.

Ako želite zatrudnjeti i dobijete pozitivne rezultate testa, čestitam! Napravili ste ogroman korak prema tome da postanete roditelj. Pridržavajte se zdravih navika koje ste postavili tijekom 1. tjedna trudnoće.

Posebno je važno za to vrijeme nastaviti uzimati prenatalne vitamine. Ovo je ujedno i vrijeme kada biste trebali zakazati prvi prenatalni posjet sa svojim liječnikom.

Što je dno?

Naravno, još niste trudni, ali postoje mnoge stvari koje možete učiniti tijekom 1. tjedna kako biste se pripremili za najbolji mogući ishod trudnoće ako je to ono čemu težite. Ako jest, šaljemo vam dječju prašinu.