Točnost ljestvice tjelesnih masti: rade li i što mjere?

Uključujemo proizvode za koje smatramo da su korisni za naše čitatelje. Ako kupite putem veza na ovoj stranici, možda ćemo zaraditi malu proviziju. Evo našeg procesa.

Pregled

Ako redovno vježbate, odlučujete o zdravoj hrani i ne vidite pomicanje ljestvice, možda je vrijeme da procijenite postotak tjelesne masnoće.

Kada pokušavate smršaviti, mjerenje tjelesne masti jednako je važno kao i mjerenje ukupne težine.

To je zato što zdrave navike, poput vježbanja, mogu izgraditi mišiće. Povećana mišićna masa može učiniti da brojka na ljestvici ostane ista ili, u nekim slučajevima, i poveća, čak i ako gubite masnoću i postajete toniraniji.

Jedan od načina da procijenite svoj napredak je da zakoračite na ljestvici tjelesne masti. Iako to nisu jedine metode utvrđivanja zdrave tjelesne težine, mjerenje tjelesne masti može vam pomoći da utvrdite rade li napori za mršavljenje.

Ako ne pokušavate smršaviti, ljestvica tjelesne masti i dalje vam može pomoći da shvatite imate li zdrav omjer masnoća i mišić.

Vage na tjelesnoj masti nisu potpuno besprijekorne, ali to su samo neke od mogućnosti za mjerenje tjelesne masti između posjeta liječniku ili osobnom treneru.

Kako oni rade?

Vage na tjelesnim masnoćama su jednostavne za korištenje. Jednostavno zakoračite na ljestvicu, a alat mjeri i tjelesnu težinu i procijenjeni postotak masti.

Takve vage djeluju uz pomoć senzora ispod vaših stopala koji koriste bioelektričnu impedansu. Kad zakoračite na vagu, kroz vašu nogu i kroz zdjelicu prolazi mala električna struja, mjereći otpor otpornosti na tjelesnu masnoću.

Zatim senzori u skali mjeri razinu otpora kakva se struja susrela dok putuje natrag kroz vašu drugu nogu.

Ovisno o vrsti ljestvice tjelesne masti koju imate, informacije se mogu povezati s vašim pametnim telefonom ili pametnim satom, kao i bilo kojom primjenom fitness aplikacija.

U pravilu, veći otpor tijela znači veći postotak masti. To je zbog činjenice da masnoća sadrži manje vode nego mišića, pa je gušća od mišića i teže kroz struju.

Kupujte na mreži za tjelesne vage.

Jesu li točne? | Točnost

Općenito, ljestvice tjelesne masti mogu dati samo grube procjene. Iako su sigurni za upotrebu, postoji mnogo varijabli koje mogu utjecati na vaše rezultate. To uključuje:

  • Tvoj spol. Žene prirodno imaju više tjelesne masti od muškaraca.
  • Tamo gdje skladištite masnoće u tijelu.
  • Trudnoća. Ove se vage ne preporučuju tijekom trudnoće.
  • Tvoje godine. Ove vage nisu prikladni za djecu.
  • Vaša visina i stas.
  • Česti treninzi izdržljivosti i otpornosti.

Koje su prednosti i nedostaci ljestvica tjelesne masti?

Najveća korist od korištenja ove vrste vage je ta što u bilo kojem trenutku možete izmjeriti tjelesnu masnoću u udobnosti vlastitog doma, a sve to bez potrebe za putovanjem u teretanu ili kliniku.

Međutim, ove ljestvice nisu potpuno točne. Ne želite ih činiti jedinim mjerenjem vašeg ukupnog zdravlja.

Drugi nedostatak je što ljestvica tjelesne masnoće ne uzima u obzir ostale varijable tjelesne masnoće, poput mjesta na kojem biste je mogli imati.

Na primjer, liječnici su više zabrinuti za tjelesnu masnoću koja je koncentrirana oko vaše srednje sekcije, jer to može povećati rizik za određena zdravstvena stanja, poput srčana bolest.

Ljestvica tjelesne masti može vam otkriti samo ukupni postotak, a ne gdje skladišite potencijalno opasne masti.

Tijelo u odnosu na BMI

Indeks tjelesne mase (BMI) možda je pouzdaniji pokazatelj vašeg ukupnog zdravlja, umjesto da računate samo na ljestvici tjelesne masti. Iako BMI ne može izmjeriti masnoću, on pruža cjelovitu sliku da li ste u pravom rasponu težine za svoju visinu i dob.

Odlomak Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) daje sljedeće BMI preporuke za odrasle:

Ispod 18.5Neža težina18.5 – 24.9Normalna ili zdrava težina 25.0 – 29.9Potreba30.0 i više Prekomjerna težina

Pomoću mrežnih kalkulatora možete odrediti svoj BMI, kao što je ovaj Nacionalnog instituta za srce, pluća i krv.

Nedostatak oslanjanja na BMI je taj što on ne mjeri tjelesnu masnoću. Dakle, sportaš s puno mišića, na primjer, mogao bi imati veći BMI na temelju njihove težine i visine.

Također, CDC kaže da žene, stariji odrasli ljudi i ljudi azijskog porijekla prirodno imaju višu razinu tjelesne masti. Svi ovi čimbenici mogu ograničiti pouzdanost BMI-a kao jedinog mjerenja zdravlja.

Drugi načini mjerenja tjelesne masti

Iako je stupanje na ljestvicu možda najjednostavnija metoda mjerenja tjelesne masnoće, postoje i drugi načini na koje možete odrediti postotak tjelesne masnoće. Osim BMI-a, možete pitati svog zdravstvenog radnika o sljedećim metodama:

Mjerenja struka

Jedan nedostatak tjelesnih masnih vaga je taj što vam ne govore koliko masnoće vaše tijelo drži oko struka, što se smatra rizikom za:

  • kardiovaskularne bolesti
  • Tip 2 dijabetesa
  • bolesti masne jetre

Mjerenje vašeg struka može pomoći nadopuniti rezultate vaše tjelesne masti.

Odlomak Nacionalni zavod za srce, pluća i krv napominje da se vaš rizik od srčanih bolesti i dijabetesa povećava ako ste žena s mjerenjem struka većim od 35 inča (88.9 cm) ili muškarac s dimenzijama struka većim od 40 inča (101.6 cm).

kliješta

Često ih koriste fitnes profesionalci, čeljusti se koriste kako bi doslovno stegli vaše kožne nabore (obično oko struka ili bokova) kako biste procijenili tjelesnu masnoću.

Točnost ove metode varira. Rezultati mogu biti više ili manje točni, ovisno o stručnosti osobe koja obavlja mjerenje.

Kupujte na mreži za čeljusti kalibra.

Dvostruka rendgenska apsorpcijametrija (DEXA)

DEXA skeniranja često se koriste za mjerenje koštane mase za dijagnozu osteoporoze i pouzdane su metode mjerenja tjelesne masnoće te mogu biti pouzdanije od oslanjanja na BMI.

Da biste dobili jedno od ovih skeniranja, morat ćete pronaći središte koja ima opremu. Oni mogu biti skupi ovisno o vašoj lokaciji i ne mogu biti pokriveni osiguranjem.

Ručni uređaji za mjerenje masnoće

Ovaj test za mjerenje tjelesne masti djeluje slično onome na skali, osim što ne mjeri vašu težinu. Na obje strane uređaja postoje senzori koji vam mjere masnoću u tijelu dok uređaj držite ispred sebe.

Ručni uređaji za mjerenje masnoće nisu tako precizni kao druge metode, ali su jednostavni za uporabu i relativno jeftini.

Kupujte na mreži za ručne uređaje za mjerenje masnoće.

Ispitivanje podvodne težine (hidrodensitometrija)

Ovaj se test temelji na plutanju vaše tjelesne težine. Masnoća lebdi lakše od mišića. Na temelju plovnosti i težine osoba koja daje test može izračunati postotak tjelesne masti.

Podvodno testiranje je koji se smatraju preciznim alatom za mjerenje tjelesne masti. Međutim, može biti teško pronaći centar koji ima mogućnost obavljanja ove vrste ispitivanja. Test može biti i neugodan.

Ponuda Pod

Dostupan u nekim fitness centrima i medicinskim ustanovama, Bod Pod je uređaj u kojem stojite nekoliko minuta, dok mjeri tjelesnu masnoću pomoću pletizmografije izmjene zraka (ADP).

Ova metoda ima slična točnost u usporedbi s podvodnim ispitivanjima. Međutim, pristup tim uređajima je ograničen, a testiranje može biti skupo.

Hrana za ponijeti kući

Vage na tjelesnoj masti mogu vam biti od pomoći kada pokušavate izmjeriti tjelesnu masnoću, ali one ne govore cijelu priču o vašem omjeru masnoća i mišić. Umjesto toga, možete koristiti te vage kao dopune drugim alatima.

Razgovarajte sa svojim liječnikom o vašem BMI-ju i kako najbolje možete izmjeriti i pratiti tjelesni sastav.