Vježba može usporiti kognitivni pad za osobe s RA

Podijeli na PinterestIstraživači kažu da vježbanje može pomoći osobama oboljelim od reumatoidnog artritisa da izbjegnu kognitivne poteškoće kao što je moždana magla. Getty Images

  • Nova studija zaključuje da vježbanje može sniziti rizik od kognitivnog pada kod ljudi koji imaju reumatoidni artritis.
  • Dosadašnje studije izvijestile su da reumatoidni artritis može povećati poteškoće kod kognitivnih funkcija, kao što je moždana magla.
  • Osobe s reumatoidnim artritisom kažu Healthlineu da im vježbanje pomaže i psihički i fizički.

Je li vježbanje ključ bolje spoznaje kod ljudi koji imaju reumatoidni artritis?

Moglo bi biti.

Nedavna učiti izvještava da ljudi koji imaju reumatoidni artritis (RA) i fizički aktivni također imaju bolju kognitivnu funkciju.

Istraživači su izvijestili da su osobe s RA koje vježbaju bolje u pogledu zdravlja i pamćenja mozga od ljudi s bolešću koja vode sjedeći način života.

To je unatoč činjenici da su neka istraživanja pokazala da ljudi s autoimunim bolestima imaju veći rizik od kognitivnih poteškoća.

Posljednji nalazi su iz desetogodišnje studije koju su proveli Brigham i Ženska bolnica u Bostonu.

Bila je to skupina sudionika koja je obuhvaćala 1,219 ljudi koji su se sami prijavili o životu s aktivnim RA.

Kao dio studije, sudionici su dobili upute da godišnje izvještavaju o uočenim saznanjima, kognitivnim sposobnostima i / ili kognitivnim disfunkcijama.

Kognitivna disfunkcija ili oštećenje mogu se opisati kao bilo koji kognitivni problem koji može negativno utjecati na svakodnevne aktivnosti. Može uključivati ​​ili biti povezan s drugim pitanjima kao što su moždana magla, problemi s pamćenjem, umor, anksioznost i depresija.

Mozdana magla je često izvještavan i tajanstven simptom koji se može povezati s RA i sličnim stanjima. Može uzrokovati zaborav, mentalni umor ili osjećaj kao da je neko u stanju snova i ne može jasno razmišljati.

Nije poznato zašto je moždana magla simptom povezan s RA.

Vježba i spoznaja

U općoj populaciji životni čimbenici i modifikacije poput fizičke aktivnosti i upravljanja pretilošću mogu pomoći u smanjenju rizika od pada ili smanjenja kognitivnih funkcija.

Nedavna studija zaključila je da se to posebno odnosi na ljude koji žive s RA koji su birali i mogli češće vježbati.

U stvari, istraživači sugeriraju da smjernice o fizičkoj aktivnosti štite sudionike studije od kognitivnih problema.

Pad spoznaje mjeren je tijekom ove studije tako što su sudionici izvještavali koliko često su imali poteškoće s pamćenjem ili smislom riječi.

Oko 10 posto sudionika izjavilo je da im je često loše pamćenje, loša koncentracija ili poteškoće u pronalaženju riječi. Čini se da su oni koji su češće vježbali imali manje poteškoća u ovim područjima.

Uočeni su i drugi faktori kao što su san, indeks tjelesne mase, umor, depresija i upotreba određenih lijekova, ali nisu uzeti u obzir. Nisu nužno bili povezani s pogoršanjem kognitivnog pada.

Ispunjavanje minimalnog predloženog standarda tjelesne aktivnosti uzeto je u obzir i činilo se da igra veliku ulogu u poboljšanju spoznaje. savezne smjernice za vježbanje su najmanje 75 minuta energične aerobne aktivnosti ili 150 minuta umjerene aerobne aktivnosti tjedno.

Reakcija ljudi s RA

Neki ljudi s RA rekli su za Healthline da im vježbanje pomaže psihički i fizički.

"Vježbanje je za mene apsolutno neophodno", rekao je Crystal Solomon iz Long Brancha, New Jersey. „Pomaže kod boli, moždane magle, razine energije i općeg raspoloženja. Joga, planinarenje i pilates moje su vježbe izbora. "

S tim se slaže i Alex Gould Baker, kojem je prije godinu dana dijagnosticiran RA. "Volim voditi svog psa u kratku šetnju dva do tri puta na dan da bih razjasnio svoj um i započeo neke korake," rekao je stanovnik kanadskog Ontaria.

"Bila sam trkačica kad je RA ušao u moj život", dodala je Lin Newsom, stanovnica Kalifornije. "Sada radim vrpce za vježbanje ili hodam kada ne pali. Uvijek sam volio vježbanje ujutro, ali bolovi u zglobovima i moždana magla nisu mi dozvolili. Osjećam da ako se ne pomaknem, postat ću jako ograničen u onome što mogu učiniti. "

"Vježba mi definitivno pomaže da očistim paučine u mom mozgu i također poboljšava moj stav", primijetila je Ashley Romero. "Nekih dana moram preskočiti pola svog treninga i istegnuća zbog bolova, a to me ostavlja u užasnoj funkciji."

Acacia Caraballo rekla je kako vježbanje pogoduje njenom mentalnom zdravlju. "Bila sam strasna hodač kad je udario RA", rekla je. "Na povratku sam radila. Šetim s nekim suradnicima jednom tjedno otprilike 3 kilometra, a spoj druženja i vježbanja zaista pomaže mom ukupnom mentalnom zdravlju. "

Diana Henretty iz Noela, Missouri, je još jedan primjer. "Imam RA već 17 godina. Šetim 2 do 3 milje dnevno, ako vremenske prilike dopuštaju, da budem zdrav, psihički i fizički i duhovno “, rekla je.

Uključivanje liječnika

Istraživači iz Brighamove studije rekli su da je važno da liječnici prepoznaju vezu između životnih čimbenika i kognitivnih simptoma u RA.

Oni to vide kao preventivu.

"Ako su kliničari zanimljivi za probir pacijenata sa reumatoidnim artritisom na ranu demenciju i nemaju sredstava ili vremena za obavljanje neurokognitivnog ispitivanja, važno je razumijevanje uloge koju životni stil i klinički čimbenici igraju u izvješću o poteškoćama kogniciranja", napisali su autori studije. „Naše istraživanje sugerira potencijalne promjenjive faktore rizika za prevenciju kognitivne disfunkcije u reumatoidnom artritisu.“