Vježbe Meralgia Paresthetica: Vodič za ublažavanje bolova korak po korak

Pregled

Meralgia paresthetica (MP), također poznat kao Bernhardt-Roth sindrom, je neurološko stanje koje uzrokuje bol, peckanje, peckanje ili utrnulost u vanjskom dijelu bedara. Obično nije ozbiljan i može se riješiti sam.

Stanje obično proizlazi iz kompresije lateralni kožni živac bedrene kosti, Može biti i od oštećenja ovog živca. Živac potječe iz donje kralježnice i putuje kroz prepone do vaše noge.

Nositi usku odjeću i raditi stvari poput stajanja, hodanja ili vožnje biciklom duži vremenski period može dovesti do MP. Može se povezati i s operacijom kuka ili leđa ili s traumom, pretilošću ili trudnoćom. Ljudi s dijabetes također su skloniji MP.

Simptomi se obično javljaju na jednoj strani tijela i mogu se pogoršati nakon hodanja ili stajanja.

Tretmani

Kirurgija se obično smatra zadnjim utočištem za liječenje MP. Liječenje prve linije uključuje:

3 vježbe dobre za MP

Vježbe koje smanjuju napetost mišića u donjem dijelu leđa i poboljšavaju fleksibilnost i snagu mogu pomoći kod bolova zbog MP. Neki su primjeri navedeni u nastavku.

Mačka-krava

Podijeli na Pinterest

Ova vježba pomaže pri pokretljivosti diljem kralježnice i potiče kretanje lateralnog kožnog živca bedrene kosti kroz područje prepona.

Potrebna oprema: nema

Mišići su radili: stabilizatori kralježnice, lumbalni ekstenzori, trbušnjaci

  • Krenite na četveronoške, s rukama ispod ramena i koljenima direktno ispod kukova na 90 stupnjeva.
  • Započnite polako savijanjem leđa, puštajući da vam se trbuh stegne i podignete prsa i oči da biste pogledali prema stropu.
  • Zadržite ovaj položaj 15 do 30 sekundi.
  • Polako se vratite u početni položaj. Usmjerite zdjelicu i savijte leđa u drugom smjeru, dok dopuštate da se glava spusti i opustite.
  • Zadržite položaj 15 do 30 sekundi.
  • Ponovite 3 do 5 puta.
  • Iskorak

    Podijeli na Pinterest

    Prsteni djeluju na izgradnju snage u nogama i pomažu u poboljšanju ravnoteže i stabilnosti. Također mogu pomoći u istezanju mišića kuka što može smanjiti bol.

    Potrebna oprema: nema

    Mišići su radili: mišići bedara, uključujući kvadricepse i butne zglobove, kao i gluteni i jezgrani mišići

  • Stanite visoko s rukama uz bok.
  • Napravite veliki korak naprijed i polako savijte koljena i spustite se dok stražnje koljeno ne dotakne pod. Obavezno napravite dovoljno veliki korak da vam prednje koljeno ne bi prošlo pored nožnih prstiju.
  • Vratite se u početni položaj i ponovite na drugoj strani.
  • Napravite 10 do 15 ponavljanja sa svake strane i dovršite 3 seta.
  • Bridges

    Podijeli na Pinterest

    Ova vježba pomaže istezanje fleksura kuka i jača mišiće jezgre, nogu i stražnjice kako bi se poboljšala funkcija i smanjila bol.

    Potrebna oprema: nema

    Mišići su radili: spinalni stabilizatori, lumbalni ekstenzori, trbušnjaci, gluteni, potkolenice

  • Započnite ležanjem na leđima, savijenih koljena i stopala ravnih na zemlji.
  • Polako podignite kukove od zemlje sve dok tijelo ne bude ravno, gurajući pete u pod i istiskujući glutete na vrhu.
  • Zadržite položaj 15 do 30 sekundi. Vratite se u početni položaj i ponovite.
  • Ponovite 10 do 15 ponavljanja za 2 do 3 skupa.
  • Izlet

    Vježbe istezanja i jačanja zdjelice, kuka i jezgre, kao dio sveobuhvatnog plana liječenja, mogu biti učinkovite u ublažavanju boli i simptoma MP.

    Uvijek se posavjetujte s liječnikom prije nego što započnete program vježbanja i prestanite s vježbanjem ako uzrokuje više boli ili nelagode. Vježba je dobar tretman za neke živčane tegobe, ali previše vježbanja može pogoršati simptome.

    Ove vježbe u kombinaciji s modifikacijama načina života, kao što su izbjegavanje aktivnosti koje uzrokuju bol i gubitak kilograma, mogu pomoći u sprečavanju ili ublažavanju simptoma MP.