zfimuno

Vodena terapija multiple skleroze

Vježba može biti pravi izazov za neke osobe s multiplom sklerozom (MS). Uobičajeni simptomi poput slabosti, ukočenosti i ravnoteže mogu otežati tjelesnu aktivnost, a možda čak i malo zastrašujuće. No, vježbanje je jednako važno za ljude s MS-om kao i za sve ostale. Dobra rutina vježbanja može čak olakšati simptome.

Mnogi ljudi s MS-om smatraju da je vodena terapija najlakši i najunosniji način da ostanete tjelesno aktivni. Plovidnost vode pomaže podržati slabe udove, čineći ih lakšim. Voda također pruža otpor, što pomaže jačanju mišića. Osobe s MS-om možda će lakše stajati u vodi nego na suhom, a postoji i manji rizik od ozljeda uslijed pada.

Zdravstvene prednosti plivanja

Osobe s MS-om mogu ustanoviti da imaju povećan domet kretanja u vodi. Puno je manje težine na vašim zglobovima kada je vaše tijelo potopljeno. Plivanje također može poboljšati izdržljivost, fleksibilnost, snagu i ravnotežu.

Umor je najčešći simptom MS, a često i najslabiji simptom. Prema Cleveland Clinic, redovito vježbanje može poboljšati umor vezan za MS.

Plivanje također može smanjiti bol. U 2012. godini učiti20-tjedni program vodenih vježbi rezultirao je "značajnim smanjenjem boli" među osobama s MS-om. Sudionici studije također su primijetili poboljšanje simptoma poput umora, depresije i invaliditeta. Ranije učiti otkrili da vodena tjelovježba povećava kvalitetu života oboljelih od MS-a.

Neplivači mogu imati koristi i od vodene terapije

Ako niste sigurni u svoje plivačke sposobnosti ili jednostavno ne volite potapšati glavu pod vodom, postoji mnogo drugih načina vježbanja u bazenu. Mnoge zajednice nude vodene časove koji su usredotočeni na istezanje, uravnoteženje i jačanje mišića.

Vaš liječnik ili fizikalni terapeut može vam preporučiti određeni program vodene terapije koji može uključivati ​​podizanje nogu, pješačenje i upotrebu opreme za otpornost. Mnogi tečajevi hidroterapije vode licencirani fizikalni terapeuti koji su specijalizirani za pomoć osobama s MS-om ili drugim invaliditetom.

Ovisno o vašim fizičkim sposobnostima, možda vam neće trebati nastava za vježbanje bazena. Igranje u bazenu s djecom ili bakama može biti odlična vježba – i puno zabave.

Vodena terapija za tijelo i duh

Ai Chi je vrsta vodene terapije uma-tijela stvorena u Japanu. To je slijed pokreta u vodi koji kombiniraju duboko disanje i lagane, široke pokrete. Zamišljeno je da promovira bolju ravnotežu i fleksibilnost, kao i snagu i fokus. Izveden u grupnom okruženju, Ai Chi spaja osjećaj zajedništva sa zdravom fizičkom aktivnošću.

Osim sve te vježbe borbe protiv umora, malo vremena u salonu za sjedenje uz vodu može vam pomoći ublažiti stres i pomoći vam da se osjećate opušteno tijekom cijelog.

Multipla skleroza i tjelesna temperatura

Neki ljudi s MS-om doživljavaju privremeni bljesak (pseudo-pogoršanje) simptoma kada se pregrijavaju. To se može dogoditi u vrućoj kadi, sauni, visokim temperaturama ili čak u vrućoj kupki. Ako ste ikada imali zapaljenje vrućine, trebali biste izbjegavati pregrijane bazene i duže vrijeme na suncu.

S druge strane, kupanje u bazenu može zapravo ohladiti tjelesnu temperaturu i pomoći vam da izbjegnete pogoršanje. Prema Nacionalno društvo multiple skleroze, 81 do 83 stupnja Fahrenheita je dobra temperatura vode. Možda ćete morati malo eksperimentirati da biste pronašli svoje slatko mjesto.

Kad se vrućeg dana odmarate pored bazena i počnete osjećati pregrijavanje, hladnoća može popraviti stvari.

Započnimo!

Prije nego što započnete razgovarajte s liječnikom ako niste sigurni da se fizički možete baviti plivanjem ili vježbanjem u bazenu. Može vas uputiti fizikalni terapeut ili klas s kvalificiranim instruktorima.

Vježba pogoduje tijelima i vašem osjećaju blagostanja. Kada simptomi MS ometaju vašu sposobnost vježbanja, vodena terapija može vam pomoći ponovno preuzeti kontrolu. Koju god vodenu terapiju odabrali, pozitivni osjećaji povezani s iskustvom mogu biti samo motivacija koju tražite.